19 август 2012

Призоваването на духа на "Кървавата Мери"

"Кървавата Мери" е легендарен дух, който се предполага, че може да предсказва бъдещето. Твърди се, че тя се появява в огледало при многократно споменаване на името и. Тя може да е добър или лош дух в зависимост от различните исторически вариации на легендата. Призоваването на този дух е много популярно сред тийнейджърите.

В един от най-старите варианти на призоваването, млади момичета се изкачват с гръб по затъмнено стълбище като държат свещ и малко огледало. Взирайки се в огледалото, те могат да зърнат за миг лицето на бъдещия си жених. Възможно е обаче да видят череп или Смъртта, което означава, че ще починат преди да се омъжат.

В днешно време ритуалът е доста различен и има множество вариации. Участниците се взират в огледало докато произнасят името на "Кървавата Мери". В някои варианти на ритуала след всяко произнасяне на името трябва да се завъртиш. В други след името на духа се казва "при мен е твоето бебе" - предполага се, че това е неявна връзка с истинската история на кралицата на Англия Мери I, която също е наречена "Кървавата Мери" и е известна с множеството си аборти и фалшиви бременности.

"Кървавата Мери" се появява според различните легенди в огледалото като труп, вещица или призрак, понякога е покрита с кръв. Тя може да прокълне участниците, да пищи, да ги удуши, да пие кръвта им, да открадне тялото или душата им или да предскаже бъдещето.

Психолозите дават обяснение на този феномен със самохипнозата и различните оптични и психически ефекти.

"Кървавата Мери" е вдъхновила множество филми и други произведения.


Основен източник: Wikipedia

Освен информацията в англоезичната Wikipedia, съм намерил и друг обстоен материал посветен на тази легенда и най-вероятно ще има още една статия в блога по темата. Междувременно потърсих в YouTube някакви клипове с призоваването на "Кървавата Мери". Има десетки, ако не и стотици, но са само лигавщини и фалшификации.

Това май е най-правдоподобното видео, а то трудно ще ме убеди в реалността на историята:



Поне намерих едно много оригинално майтапчийско видео - един пич призовава "Кървавата Мери" и получава по един коктейл за всеки опит:



ПОДОБНИ СТАТИИ:


От архивите: гробницата на семейство Чейз

48 коментара:

  1. Аз лично се съмнявам,че тя съществува,защо?Сега ще ви кажа защо пробвах да я повикам,но нищо не стана и въпреки всичко се бях уплашила и легнах да спя.През повечето пъти имах чувството ,че може да е пила като дух на прозореца ама съм тук на тоя свят което показва,че тя не съществува.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. оооооооооо не се съмнявай аз съм я викала и тя е идвала

      Изтриване
    2. Имаш късмет че не е дошла тя не всякога се появява но аз обаче съм я призовавала и тя се е появявала

      Изтриване
    3. Този коментар бе премахнат от автора.

      Изтриване
  2. Това е добре, че нищо не е станало. И аз не вярвам особено, че нещо може да стане, но въпреки това не препоръчвам такива експерименти.

    Подготвям нов материал за така наречените "деца с черни очи" и изникна въпросът - защо не знаем за случаи в които такива деца са убили някого? Защото всичко е измислица...или защото хората убити от тези същества няма как да разкажат за това? Дали не е същото и с "Кървавата Мери"? Когато нищо не стане, може да разкажеш, че нищо не е станало. Но ако всичко завърши с фатален край, няма как да кажеш какво те е убило :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Кървавата Мери съществува

      Изтриване
    2. Не е вярно!
      Недей да се плашиш от нищоо
      Тва са пълни и безмислени
      Лъжиии
      Мама ми каза че тва е вирлувало още дори и тя като е била на нашите години...... И те също са пробвали да я призоват но
      Тя несе е появилаа!!!!
      Затова несе претесняваи. ...����������

      Изтриване
    3. Кървавата Мери съществува много добре го знам това

      Изтриване
    4. Кървавата Мери съществува много добре го знам това ти особено ако знаеш кво ми се случи тази нощ

      Изтриване
    5. тя не съществува щото аз и братовчедка ми пробвахме да я извикаме ама нищо не стана ти откъде знаеш че съществува като не си я викала я ми кажи а

      Изтриване
    6. призовавала ли си я ? или нещо друго може ли да разкажеш ?

      Изтриване
    7. Естествено че не съществува просто поредната лапешка легенда!

      Изтриване
    8. Този коментар бе премахнат от автора.

      Изтриване
  3. Анонимен19 юли, 2013 21:03

    az sum q vikala no ni6to ne stana.no tova ne zna4i che ne sushtestvuva!!!!!!!:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Анонимен19 юли, 2013 21:05

      strah me e ot teq pichki:)))))))))))))

      Изтриване
  4. ако е истина никой няма да оцелее за да разкаже

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Кървавата Мери е добър дух тя убива хората само тогава ако те на нея й навредят по някакъв начин тя ми е душевна сестра и много добре я познавам тя е много мила и красива призрачка

      Изтриване
  5. Анонимен03 юли, 2014 18:40

    спроед мен тя не съществува защото я призовах и не се появи . И за всичките тея глупости си има научно обяснение!!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Анонимен09 юли, 2014 06:27

      Аз съм бивш сатанист и ви казвам, че такива неща съществуват приятели! Бяхме стигнали до момент в които се опитахме да откраднем труп от гробищата , разбира се нищо не направихме, защото пазача ни подпука с една пушка. Имаше момент в който не можех да вляза в църква, и не защото не съм я понасял до толкова! Колкото до кървавата Мери, тя е нещо подобно на Торбалан да плаши децата. Сега съм силно вярващ, и искам да изкупя душата си отново. След като не разбирате някои неща не коментирайте.

      Изтриване
    2. Виж какво ей Анонимният внимавай какво говориш за сестра ми ще ти кажа аз на теб ти на кой ще викаш,че не съществува!!! Това,че не ти се е явила не означава че не съществува може да е имала някаква причина поради която да не ти се е явила ти откъде знаеш???Може и просто да не е искала да се появи и още веднъж обидиш ли я че не съществува нещо много лошо ще те сполети!!! Кървавата Мери е моята душевна сестра,о обичам я и няма да допусна никога тя да страда заради такива като теб дето не знаят какво говорят!!!

      Изтриване
    3. Успокой се, никой не иска да обиди теб или сестра ти.

      Изтриване
    4. Обиждат я,че е измислица и това ме притеснява 😭😭😭😭

      Изтриване
    5. Разбирам как се чувстваш - хората масово отричат и моя душевен брат - Дядо Коледа, но ще видят един ден...

      Изтриване
    6. Десислава, спри да пишеш глупости, иначе няма и един твой коментар да бъде публикуван!

      Изтриване
    7. Този коментар бе премахнат от автора.

      Изтриване
    8. Ей господин Георги Бончев аз не говоря глупости просто защитавам душевната си сестра Кървавата Мери,защото ми е омръзнало от такива дето я обиждат,че не съществува че е измислица.Аз я обичам и знам,че тя е напълно реална и е между нас и завинаги ще си остане между нас вие я ми кажете вярвате ли,че тя съществува????

      Изтриване
    9. Извинете но просто искам хората да спрат да казват че Кървавата Мери е измислица

      Изтриване
    10. КРАЙ НА ТЕМАТА! Разбрахме каквото искаше да ни кажеш

      Изтриване
  6. Анонимен14 юли, 2014 16:21

    Вече не знам в какво да вярвам.Според мен тази игра е да провериш колко си смел и дали ти стиска да опиташ,но на един летен лагер ми разказаха историята и бях толкова уплашена заедно с една моя приятелка махнахме всички огледала от стята.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Анонимен24 юли, 2014 02:16

      men sashto me e strax i nz dali da opitam tazi igra:D

      Изтриване
  7. Това е напълно вярно тя съществува викал съм я след което бях един месец в психятрия седеики и плачейки в един ъгъл на стаята така че като не знаете не говоре те у Моля ви не опитвайте това опасно е :(

    ОтговорИзтриване
  8. мен лично не ме е страх и мисля да пробвам

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не се страхувай Мери е добра призрачка и няма да ти стори нищо призови я смело и не се плаши!

      Изтриване
    2. ПОВЕЧЕ КОМЕНТАРИ ОТ ТЕБ НЯМА ДА БЪДАТ ПРИЕМАНИ ПО ТАЗИ ТЕМА!

      Изтриване
  9. мен лично не ме е страх и мисля да пробвам

    ОтговорИзтриване
  10. Анонимен21 юли, 2015 15:06

    za nlo ne znam no dyhove ima poniykoga ne se poiaviavat no tova ne znaci ce ne sushtestvuvat

    ОтговорИзтриване
  11. Не ми се вярва Дама Пика наистина да съществува.Искам някой път да се пробвам да я извикам,но ме е страх.. :( :Д

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Недей да я викаш тая Дама Пика тя е много зла и кой знае кво може да ти стори тя никога не е била добра с никой до сега много човешки животи е отнела

      Изтриване
    2. Desislava Zagorcheva / Desislava Todorova спри се! И с анонимен ник си личи, че си ти.

      Изтриване
    3. Жалко,че е малка и е с увредена психика нека си вярва

      Изтриване
  12. Тук се е напълнило с доста дечурлига! Ако искате да призовете дух, оставете кървави Мерита и разни торбалани, да почиват в легендите. Вземите си изберете някой починал ваш роднина, или приятел. Започнете да мислите нечисти работи за него, или да говорите лошо за него, на общи познати и после ще започнат доста странни работи да ви се случват. Това съм го изпитвал лично. Мой бивш приятел (преди доста годинки беше сатанист) и ми е разказвал, че всичко е истина.

    ОтговорИзтриване